2018年11月12日月曜日

Senior 1-Nov.12th

Eiken Lis-Pre 2nd 2018-2 
BW-Review Unit 31  Unit 2
- Ex-1.1  Speak the answers=> Pair Speak in indirect speech => STT
BW-Practice Unit 31  Unit 2
- G&C-2.2 allowed/required to do -> Ex.2.2 Speak the answer=> Blog Type => Correct errors.
Cover to Cover Unit 10  Part 1 The Camel Library  #2
- Read w/CD-> Read aloud: Par.2-3
- WS Task-1: 下線部の内容を明らかにして、日本語にしなさい。
1. (Pr-2) They cannot afford to buy books, let alone have access to the Internet. Until 1996, the only library in the area was in Garissa. The distance meant villagers could not get to it.
ケニヤ北部の辺ぴな村の住民達は、インターネットへのアクセスは勿論のこと、本を買うお金の余裕もなかった。
1996年まで、その地域では図書館はGarissaという町にしかなかった。
数百キロという距離は、村人にとってそこに行くことが出来ないということを意味していた。
2. (Pr-3) Camels are often the most efficient form of transportation in Northern Kenya, as the poor roads make driving difficult.
北ケニヤでは、悪路で車の通行が困難であるため、ラクダがしばしば最も効率のよい移動手段である/となる。
- Read aloud: Par.4-5 -> Looking at Vocabulary in Context

0 件のコメント:

コメントを投稿